Zorgboerderij Westhoeve
Klachtenprocedure

Klachtenprocedure

Het kan gebeuren dat u een klacht hebt of ontevreden bent over de zorgboerderij of een medewerker van de zorgboerderij. Hieronder leggen wij uit welke stappen u in dat geval kunt nemen.

Klachten over Wmo ondersteuning

Bespreek de klacht op een rustig moment met de zorgboerin. Maak met de zorgboerin een afspraak om over de klacht te praten. Als u het fijn vindt kunt u ook iemand meenemen naar dit gesprek, bijvoorbeeld uw meest betrokkene of andere contactpersonen.

Ook kunt u uw klacht bespreken met een externe onafhankelijke klachtenfunctionaris. Dat kan via Zorgbelang Brabant-Zeeland. De klachtenfunctionaris is onpartijdig, kan u informeren, adviseren en bemiddelen om tot een oplossing te komen, beoordeelt klachten en kan daar een uitspraak over doen. U kunt contact opnemen via telefoonnummer 0113-203200 of een e-mail sturen naar klachtenfunctionaris@zorgbelang-zeeland.nl

Is uw klacht na bemiddeling van de klachtenfunctionaris nog niet naar tevredenheid opgelost, dan kunt u zich schriftelijk wenden tot de Klachten Commissie Zeeland. Zie voor meer informatie: https://viazorg.nl/klachtencommissie

Klachten over Wlz zorg

Voor klachten over Wlz zorg kunt u contact opnemen met de zorgaanbieder of de externe onafhankelijke klachtenfunctionaris bij Zorgbelang Brabant Zeeland. Zie de contactinformatie hierboven.

Wanneer u niet tevreden bent over de afhandeling van de klacht over Wlz zorg kunt u contact opnemen met de Geschillencommissie. Hieraan zijn wel kosten verbonden. De commissie geeft een bindend advies/uitspraak.

U kunt contact opnemen via telefoonnummer 070-3105310 of u kunt het contactformulier invullen op de website: https://www.degeschillencommissie.nl/. Vermeld bij contact met de Geschillencommissie de gegevens van CKZ. Zij zijn namens uw zorgverlener aangesloten bij de Geschillencommissie.